Chiptuning

Optimalizace výkonu neboli chiptuning je zvýšení výkonu motoru Vašeho automobilu pomocí softwarové úpravy řídící jednotky motoru. Softwarovou úpravou se optimálně upravuje charakteristika parametrů vstřikování, poměr vzduch a paliva, délka vstřiku, tlak turba, množství paliva, rychlost reakce na plynový pedál a také omezovač kroutícího momentu.

Co je to chiptuning?

Optimalizace výkonu neboli chiptuning je zvýšení výkonu motoru Vašeho automobilu pomocí softwarové úpravy řídící jednotky motoru. Jde o přeprogramování EPROM paměti (Erasable Programmable Read-Only Memory), tedy elektronického paměťového bloku se sériovým programem Vaší řídící jednotky. Upravuje se pouze software řídící jednotky. Neprovádí se žádný mechanický zásah do motoru.

Výsledky chiptuningu nejsou subjektivní, ale dají se velmi dobře vyhodnocovat. Na grafu z výkonové brzdy bychom názorně viděli nárust točivého momentu a výkonu.

Pomocí chiptuningu lze dosáhnout:

  • nárůstu výkonu a točivého momentu až o 35 % u přeplňovaných motorů
  • nárůstu výkonu okolo 6 – 11 % a točivého momentu okolo 10 – 14 % u atmosférických zážehových motorů
  • zvýšení točivého momentu s výrazně lepší charakteristikou v nízkém a středním rozsahu otáček
  • zachování či snížení spotřeby pohonných hmot až o18 %
  • zachování hodnot životnosti motoru a jeho příslušenství
  • zachování limitu čistoty výfukových plynů podle platných norem Evropské unie

Co je to chiptuning?

Optimalizace výkonu neboli chiptuning je zvýšení výkonu motoru Vašeho automobilu pomocí softwarové úpravy řídící jednotky motoru. Jde o přeprogramování EPROM paměti (Erasable Programmable Read-Only Memory), tedy elektronického paměťového bloku se sériovým programem Vaší řídící jednotky. Upravuje se pouze software řídící jednotky. Neprovádí se žádný mechanický zásah do motoru.

Výsledky chiptuningu nejsou subjektivní, ale dají se velmi dobře vyhodnocovat. Na grafu z výkonové brzdy bychom názorně viděli nárust točivého momentu a výkonu.

Pomocí chiptuningu lze dosáhnout:

  • nárůstu výkonu a točivého momentu až o 35 % u přeplňovaných motorů
  • nárůstu výkonu okolo 6 – 11 % a točivého momentu okolo 10 – 14 % u atmosférických zážehových motorů
  • zvýšení točivého momentu s výrazně lepší charakteristikou v nízkém a středním rozsahu otáček
  • zachování či snížení spotřeby pohonných hmot až o18 %
  • zachování hodnot životnosti motoru a jeho příslušenství
  • zachování limitu čistoty výfukových plynů podle platných norem Evropské unie

Proč automobil z výroby nemá nastavené nejvyšší výkonnostní parametry?

Při sériové výrobě automobilů je motor výrobcem nastaven pro podmínky běžného provozu s ohledem na spotřebu paliva, emisní limity, výkon, daňové předpisy a řadu dalších faktorů. Motor je tedy optimálně připraven pro běžnou jízdu, ale z hlediska výkonu skrývá značné rezervy. Chiptuning je úprava, která tyto rezervy využije a tím rapidně zvýší výkon a točivý moment motoru.

Postup úpravy řídicí jednotky:

→ Seznámení
→ Převzetí vozu
→ Kontrola
→ Čtení softwaru
→ Zálohování
→ Úprava softwaru
→ Zápis softwaru
→ Kontrola
→ Záruka

Proč automobil z výroby nemá nastavené nejvyšší výkonnostní parametry?

Při sériové výrobě automobilů je motor výrobcem nastaven pro podmínky běžného provozu s ohledem na spotřebu paliva, emisní limity, výkon, daňové předpisy a řadu dalších faktorů. Motor je tedy optimálně připraven pro běžnou jízdu, ale z hlediska výkonu skrývá značné rezervy. Chiptuning je úprava, která tyto rezervy využije a tím rapidně zvýší výkon a točivý moment motoru.

Postup úpravy řídicí jednotky:

→ Seznámení
→ Převzetí vozu
→ Kontrola
→ Čtení softwaru
→ Zálohování
→ Úprava softwaru
→ Zápis softwaru
→ Kontrola
→ Záruka

Cenová nabídka:

Cenová nabídka:

Stálým zákazníkům nabízíme individuální ceny.

Máte zájem o chiptuning?